Тойота представила самый экстремальный кроссовер в линейке (rav4 trd)

Технологичный RAV4 (Плюс)

Кроссовер для рынка России получит множество технологичных функций, некоторые из которых были доступны даже на топовых внедорожниках Land Cruiser 200.

Это система Multi Terrain Select, которая подстраивает работу систем автомобиля под конкретный тип покрытия. Технология обладает тремя вариантами движения: «Normal» (обычная дорога), «Mud and Sand» (грязь и песок), «Rock and Dirt» (камни и грунт).

Multi Terrain Select поможет улучшить проходимость гражданского кроссовера при помощи электроники. Последняя будет следить за работой силового агрегата, КПП, трансмиссии, полного привода и рулевого управления.

Также помогут водителю вседорожника почувствовать себя «на коне» клиренс в 195 мм и углы въезда и съезда – 18 и 20.5 градусов соответственно.

Помимо этого, такие системы, как Dynamic Torque Control AWD в начальной комплектации и Dynamic Torque Vectoring AWD в более дорогой версии с двумя раздельными муфтами подключения полного привода на каждом из задних колес, добавят уверенности там, где нет асфальта.

Таким образом, можно констатировать факт того, что Toyota RAV4 пятого поколения станет на ступень выше своего непосредственного предка на внедорожье.

Прогрессивная Toyota Safety Sense (TSS) отследит поведение кросса на дороге и обезопасит пассажиров в дороге.

Toyota RAV4 TRD – кроссовер, который можно называть внедорожником

На открывшемся вчера Чикагском автосалоне журналисты заприметили одну очень интересную автомобильную новинку. Речь идет о новом «заряженном» брендовым тюнинг-ателье «Toyota Racing Development» японском кроссовере Toyota RAV4 TRD. Надежный, компактный, а теперь еще более красивый, спортивный и быстрый!

Кроссовер РАВ4 TRD оснащен более выносливой полуспортивной подвеской, отлично подходящей для плохих дорог. Ее разработкой занималась гоночная команда «Rally RAV4 Race Team». На внедорожнике (теперь RAV4 в версии TRD можно так называть официально) стоит продвинутая система векторизации крутящего момента «Dynamic Torque Vectoring All-Wheel Drive», злые офф-роуд-покрышки Falken Wildpeak A/T Trail All-Terrain и более легкие 18-дюймовые алюминиевые эксклюзивные колесные диски «TRD», окрашенные в матовый черный. Также эксклюзивный экстремальный TRD отличают уникальные элементы экстерьера и интерьера.

Все доработки должны улучшить проходимость и возможности на более злом внедорожье.

Interior, Comfort, and Cargo

Inside, the RAV4 prioritizes ergonomics and cubby storage. A useful shelf spans the dash and complements the large center console. The version we tested featured a mix of soft-touch surfaces and nice plastics. The base trim, called LE, is quite spartan and comes with cloth seats, a plasticky steering wheel, and single-zone manual climate control. On the next-step-up XLE, Toyota throws in a few perks, but there’s much more to like on the XLE Premium, including faux-leather upholstery, a leather-wrapped steering wheel and shift knob, and a stitched and padded dashboard and center-console armrest. The RAV4’s rear seats are easy to stow, and they fold to a nearly flat position, opening up the cabin for cargo. We fit 10 of our carry-on suitcases behind the rear seat and 22 with it folded. The Nissan Rogue matched the RAV4 here, but the Subaru Forester beat it by one in each metric.

View Photos

Marc Urbano

Overview

From spartan to swanky to outdoorsy, the 2021 Toyota RAV4 offers something for almost everyone, which earned it an Editors’ Choice award. The base LE covers the economical end of the spectrum while the well-equipped Limited and TRD Off-Road models offer impressive amounts of equipment aimed at two very different types of buyers. No matter which trim you choose, the RAV4 comes with a 2.5-liter four-cylinder engine and an eight-speed automatic. Front-wheel drive is standard but all-wheel drive is optional on the LE, XLE, XLE Premium, and Limited, and standard on the Adventure and TRD Off-Road models. The RAV4’s square-jawed looks are inspired by the 4Runner SUV and Tacoma pickup truck, but its car-based construction delivers a smoother ride than either of those trucks. Interior accommodations are spacious and the materials chosen are durable, but those buyers seeking modern-day convenience features such as power-adjustable seats, push-button start, and blind-spot monitoring will want to avoid the entry-level model.

TRD Off-Road ‘upgrades’

Separating the TRD Off-Road model from more workaday RAV4s is a range of enhancements. Moderately broader fender flares help give it a bulkier, more planted appearance. Front and rear, the bumpers are new, and there’s a different grille up front. The overall look is cohesive and eye-catching, even if it’s quite similar to what you get with the more affordably priced Adventure-trim version of this Toyota.

As for actual, substantive upgrades, they’re fairly minor. These RAV4s roll on special 18-inch wheels that are treated to a matte-black finish. Providing enhanced traction in a variety of conditions are a set of 255/60R18 Falken Wildpeak all-terrain tires. Their sidewalls may scream Rubicon Trail, with their squared-off shoulders and blocky lettering, though the actual tread pattern is much less aggressive and better suited for everyday road use.

Behind those upgraded wheels is a special suspension setup. The RAV4 Off-Road model features twin-tube shock absorbers, red springs for a jaunty look should you bury your face in a wheel well and new bump stops that supposedly provide better body control when tackling rugged terrain. With Michigan still largely locked down, I haven’t been able to put this claim to the test by doing some proper off-roading, but this vehicle does keep an even keel when faced with potholes or while tackling pockmarked dirt roads.

Working in conjunction with those all-terrain tires is a standard torque-vectoring all-wheel drive system. With a couple of user-selectable settings for different conditions, this arrangement can send up to 50% of the engine’s torque to the rear axle and it can apportion that twist from the left side to the right as needed for improved handling. The rear section of this driveline can also disconnect when not needed to help improve fuel economy.

The TRD Off-Road comes with slightly beefier tires, but no added ground clearance.

Craig Cole/Roadshow

Curiously, the RAV4 TRD Off-Road has no increase in ground clearance. It’s got the same 8.6 inches you get in other models. If it’s designed for trail crawling as Toyota indicates, shouldn’t it have more? Also, there are basically no skid plates protecting this vehicle’s delicate underbody, so if you do decide to take one of these from the mall to Moab, be careful. I don’t want to see you rip out a brake line or puncture the fuel tank while traversing rough terrain, and you certainly don’t want to pay for associated repairs.

Exterior

Looks that thrill.

Read Info

RAV4 Prime XSE shown in Supersonic Red with Midnight Black Metallic roof
with available Premium Package. Prototype shown with options.

Unique front end

Tough looks come standard. The unique front end of RAV4 Prime features a uniquely…

Tough looks come standard. The unique front end of RAV4 Prime features a uniquely painted grille, a sculpted front chin spoiler and more to remind all why this ride perfectly puts the «sport» back in «SUV.»

View Specs

Read More
Show Less

Read Info

RAV4 Prime XSE shown in Supersonic Red with Midnight Black Metallic roof
with available Premium Package. Prototype shown with options.

Two-tone paint

RAV4 Prime XSE is available with a dramatic two-tone exterior design…

RAV4 Prime XSE is available with a dramatic two-tone exterior design, further elevating the style of this dynamic-looking SUV.

View Specs

Read More
Show Less

Read Info

RAV4 Prime XSE shown in Supersonic Red with Midnight Black Metallic roof
with available Premium Package. Prototype shown with options.

19-in. wheels

RAV4 Prime XSE’s 19-in. alloy wheels provide a dramatic flare…

RAV4 Prime XSE’s 19-in. alloy wheels provide a dramatic flare and show off this SUV’s sporty side.

View Specs

Read More
Show Less

Read Info

RAV4 Prime XSE shown in Supersonic Red with Midnight Black Metallic roof
with available Premium Package. Prototype shown with options.

Vertical LED lights

Exclusive to RAV4 Prime XSE, these vertical LED accent lights amplify…

Exclusive to RAV4 Prime XSE, these vertical LED accent lights amplify the front end’s stylish good looks.

View Specs

Read More
Show Less

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4

Electrified Powertrain

All-day performance. All-weather grip.

Read Info

RAV4 Prime XSE shown in Supersonic Red with Midnight Black Metallic roof
with available Premium Package. Prototype shown with options.

Feel the power

RAV4 Prime is our most powerful RAV4 yet, with an impressive 302 combined…

RAV4 Prime is our most powerful RAV4 yet, with an impressive 302 combined net horsepower. Its 5.7-second 0-60 time means that this SUV is quick, too. The advanced gas/electric powertrain provides the response you crave, giving you the power you want, when you want it.

View Specs

Read More
Show Less

Read Info

RAV4 Prime XSE shown in Supersonic Red with Midnight Black Metallic roof
with available Premium Package. Prototype shown with options.

AWD

A smarter way to get the power to the ground. The standard All-Wheel Drive (AWD) system is able…

A smarter way to get the power to the ground. The standard All-Wheel Drive (AWD) system is able to accurately shift power across all four drive wheels, helping to ensure RAV4 Prime maintains optimal traction and breathtaking performance, no matter the weather.

View Specs

Read More
Show Less

Read Info

RAV4 Prime XSE shown in Supersonic Red with Midnight Black Metallic roof
with available Premium Package. Prototype shown with options.

Fun to drive

Wide-open roads. Sweeping bends. Thrilling corners. RAV4 Prime suspension gives you…

Wide-open roads. Sweeping bends. Thrilling corners. RAV4 Prime gives you the agility you crave, while still delivering a smooth, comfortable ride.

View Specs

Read More
Show Less

Read Info

RAV4 Prime XSE shown in Supersonic Red with Midnight Black Metallic roof
with available Premium Package. Prototype shown with options.

An electrified drive

City trips. Road trips. No problem. When fully charged…

City trips. Road trips. No problem. When fully charged, RAV4 Prime has an EPA-estimated 42 miles of EV-only driving. And with its ability to seamlessly switch between hybrid and EV modes, it’s easy to keep the excitement going with an EPA-estimated 94 MPGe.

View Specs

Read More
Show Less

Read Info

RAV4 Prime XSE shown in Supersonic Red with Midnight Black Metallic roof
with available Premium Package. Prototype shown with options.

Hybrid battery warranty

Peace of mind for the long road ahead. From the 2020 model year forward, every Toyota Hybrid Battery…

Peace of mind for the long road ahead. From the 2020 model year forward, every Toyota Hybrid Battery Warranty provides coverage for 10 years from date of first use or 150,000 miles, whichever comes first.

View Specs

Read More
Show Less

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Multimedia and Technology

Your entertainment. Supercharged.

Read Info

RAV4 Prime XSE shown in Black SofTex trim with available Premium Package. Prototype shown with options.

A smarter connection

Pairing your smartphone to RAV4 Prime allows you to bring a familiar interface…

Pairing your smartphone to RAV4 Prime allows you to bring a familiar interface along for the ride and have its features conveniently within arm’s reach.

View Specs

Read More
Show Less

Read Info

RAV4 Prime XSE shown in Black SofTex trim with available Premium Package. Prototype shown with options.

9-in. multimedia display

RAV4 Prime’s available Audio Plus system features an impressive 9-in. touchscreen…

Turn up the convenience with a touch of RAV4 Prime’s available 9-in. multimedia display. With Apple CarPlay integration, it’s the smarter, safer and more fun way to use your iPhone in the car. For compatible Android devices, Android Auto gives you access to all your favorite music, apps and more, right in front of you. Also, with Amazon Alexa compatibility, you can easily use your voice to access thousands of the same features and skills you use at home. Add SiriusXM with a 3-month All Access trial subscription and you’ll always be up for the drive.

View Specs

Read More
Show Less

Read Info

RAV4 Limited interior shown. Prototype shown with options.

Premium audio

The perfect driving soundtrack, taken to the next level. RAV4 Prime’s available JBL…

The perfect driving soundtrack, taken to the next level. RAV4 Prime’s available JBL audio system uses 800 watts of total power to drive 11 speakers in nine locations, including front horn tweeters and a rear-mounted subwoofer.

View Specs

Read More
Show Less

Read Info

RAV4 Prime XSE shown in Black SofTex trim with available Premium Package. Prototype shown with options.

Qi-compatible wireless charging

The available Qi-compatible wireless charging pad is conveniently…

The available Qi-compatible wireless charging pad is conveniently located right under the climate controls.

View Specs

Read More
Show Less

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4

Warranty and Maintenance Coverage

Toyota’s warranties toe the industry line with three years of bumper-to-bumper coverage and five years for the powertrain. All models come with two years of complimentary scheduled maintenance—a rarity in this segment.

  • Limited warranty covers three years or 36,000 miles
  • Powertrain warranty covers five years or 60,000 miles
  • Complimentary maintenance is covered for two years or 25,000 miles

Specifications

Specifications

2021 Toyota RAV4 TRD Off-Road
Vehicle Type: front-engine, all-wheel-drive, 5-passenger, 4-door wagon

PRICE
Base/As Tested: $37,155/$42,822Options: TRD Off-Road Technology package, $1950; premium audio, $1620; TRD Off-Road Weather package, $1015; running board, $549; door sill protector, $199; door edge guard, $140; mudguard, $129; blackout emblem overlays, $65

ENGINE
DOHC 16-valve inline-4, aluminum block and head, port and direct fuel injection
Displacement: 152 in3, 2487 cm3
Power: 203 hp @ 6600 rpm
Torque: 184 lb-ft @ 5000 rpm

TRANSMISSION
8-speed automatic

CHASSIS
Suspension, F/R: struts/multilink
Brakes, F/R: 12.0-in vented disc/11.1-in disc
Tires: Falken Wildpeak A/T Trail 01A
225/60R-18 100H M+S

DIMENSIONS
Wheelbase: 105.9 in
Length: 181.5 in
Width: 73.4 in
Height: 70.0 in
Passenger Volume: 99 ft3
Cargo Volume: 37 ft3
Curb Weight: 3724 lb

C/D TEST RESULTS
60 mph: 8.4 sec
1/4-Mile: 16.6 sec @ 87 mph
100 mph: 23.2 secResults above omit 1-ft rollout of 0.3 sec.
Rolling Start, 5-60 mph: 9.1 sec
Top Gear, 30-50 mph: 4.2 sec
Top Gear, 50-70 mph: 6.2 sec
Top Speed (gov ltd): 119 mph
Braking, 70-0 mph: 185 ft
Roadholding, 300-ft Skidpad: 0.76 g

C/D FUEL ECONOMY
Observed: 25 mpg
75-mph Highway Driving: 30 mpg
Highway Range: 430 mi

EPA FUEL ECONOMY
Combined/City/Highway: 28/25/32 mpg

Новые бензиновые двигатели (Плюс)

А вот что касается бензиновых моделей, RAV4 будет комплектоваться одним из двух новых бензиновых атмосферных двигателей Dynamic Force. Объемом 2 л и мощностью 150 л. с. и 2,5-литровым силовым агрегатом на 200 л. с. Об этом пишут такие издания, как «За рулем» и «Auto.mail.ru».

При этом, что примечательно, о гибридах в СМИ также ни слова. Лишь упоминание некоторых особенностей моторов вроде системы газораспределения VVT-iE на впускных клапанах и комбинированном впрыске топлива D-4S. Хотя, если сравнить с данными, опубликованными на сайте quto.ru, 2.5-литровый движок должен сочетаться с гибридной версией.

В общем, не совсем понятно, что к чему. Но тот факт, что под капотом будут именно вновь спроектированные моторы, вселяет надежду на их более умеренный аппетит и высокую отдачу по динамике.

Гибрида в России не будет (Минус в наше дорогое по бензину время)

Об этом также стало известно еще в прошлом году, но мы готовы повторить сию печальную новость для всех любителей сэкономить на топливе: гибридов для России предусмотрено не будет!

А как было бы классно. Ведь что такое гибридная Toyota RAV4? Это абсолютно новый кроссовер с электрифицированным силовым агрегатом, сочетающим в себе 2,5-литровый бензиновый двигатель с двумя электромоторами. Комбинированная мощность силовых агрегатов аж 222 л. с.! При этом столь мощный кроссовер будет еще и экономичным.

Впрочем, если зайти на сайт quto.ru, в раздел 2019 Toyota RAV4, то предварительно увидим такую картину:

Может, в будущем планируется сборка бимоторных компоновок? Кто его знает, но официально об этом молчок.

И ладно бы только гибридов не было в России, так ведь и дизелей тоже не будет. По крайней мере пока.

Продажа Toyota RAV4 в Санкт-Петербурге

Объявления о продаже новых и б/у авто

Санкт-Петербург

RAV4 2021

2 525 000 ₽

Санкт-Петербург

RAV4 2021

2 699 000 ₽

Санкт-Петербург

RAV4 2021

2 646 000 ₽

Санкт-Петербург

RAV4 2020

2 599 000 ₽

Санкт-Петербург

RAV4 2020

2 255 000 ₽

Санкт-Петербург

RAV4 2020

2 560 000 ₽

Санкт-Петербург

RAV4 2020

2 795 000 ₽

Санкт-Петербург

RAV4 2020

2 750 000 ₽

Санкт-Петербург

RAV4 2020

2 749 000 ₽

Санкт-Петербург

RAV4 2019

2 290 000 ₽

Санкт-Петербург

RAV4 2019

1 850 000 ₽

Санкт-Петербург

RAV4 2019

1 850 000 ₽

Санкт-Петербург

RAV4 2019

2 299 000 ₽

Санкт-Петербург

RAV4 2019

2 290 000 ₽

Санкт-Петербург

RAV4 2018

1 699 000 ₽

Санкт-Петербург

RAV4 2018

1 980 000 ₽

Санкт-Петербург

RAV4 2018

2 268 400 ₽

Санкт-Петербург

RAV4 2018

2 090 000 ₽

Санкт-Петербург

RAV4 2017

1 499 999 ₽

Санкт-Петербург

RAV4 2017

1 580 000 ₽

Запчасти и шины на Toyota RAV4

Двигатель в сборе 1ZZ на Toyota

Цена 69 000 р.

154097 Бампер передний Toyota Rav 4 3 2006-2013 трещина; Внедорожник;

Цена 4 000 р.

Двигатель в сборе 1AZ на Toyota

Цена 43 000 р.

Дверь передняя левая для Toyota RAV 4 2013>

Цена 6 000 р.

Бампер передний нижняя часть Toyota Rav 4 2012-2016

Цена 1 500 р.

Двигатель Toyota Allion 3ZR-FAE ZRT261

Цена 53 500 р.

Отзывы российских владельцев автомобилей Toyota RAV4

Отзыв о Toyota RAV4, 2014
Всем доброго времени суток. Хочу рассказать о опыте владениям Тойоты Рав 4 2,0 (вариатор), комплектация элеганс (пред максимальная, нет навигации).
Буду сравнивать с Тойота рав 4 прошлого поколения 2006г, 2,0 , Автомат, комплектация элеганс, максимальная на то время) срок владения 8 лет, но…

Отзыв о Toyota RAV4, 2018
Rav4, Rav4… что же о тебе рассказать? Вроде и так все написано…
И так начну. Мне 35 лет, женат, маленький ребенок до двух лет. Требования к новой машине были следующие: клиренс, полный привод, большой багажник. Багажник чтобы коляски и прочие аксессуары ребенка спокойно входили, а…

Отзыв о Toyota RAV4, 2020
Всем привет, кто владеет автомобилем RAV4 или рассматривает его приобретением!
Решил написать о своем авто после почти года эксплуатации. Автомобиль был куплен в 2020 году в салоне АЕМ Барнаул, сборка авто август 2020 года, комплектация комфорт 2 литра, 149 л.с., вариатор, 4WD.

Один большой…

Статьи о Toyota RAV4

Статьи об автомобилях Toyota RAV4 — тест-драйвы, обзоры, опыт эксплуатации, тюнинг.

Hyundai Tucson против Mazda CX-5 и Toyota RAV4. Ищем «зарытую собаку» в новом Tucson;
2,0-литровые кроссоверы — самый ходовой в России товар. Правда, за максимально оснащенные Mazda CX-5 и Toyota RAV4 нынче придется выложить почти по три миллиона! Hyundai Tucson новее, но при этом дешевле! Где же зарыта собака?

Покупаем Toyota RAV4 третьего поколения. Дрова за восемьсот. И нет идеала за миллион с гаком;
Если дилерские центры почти не дают возможности сэкономить (базовых версий нет, на другие наворачивают «допы»), то рынок second hand — запросто. Остановив выбор на какой-то модели, подбирай экземпляры постарше возрастом…

Деньги любят счет. Во что обходятся RAV4, Tiguan и Tucson за пять лет;
Любят у нас кроссоверы, но эти — особенно. RAV4 и Tiguan много лет борются друг с другом за первую строчку продаж в своем классе (в прошлом году победила «японка», а в позапрошлом — «немец»). Tucson идет с некоторым…

Новости о Toyota RAV4

В Японии начали выпускать RAV4 в тюнинге под старых «американцев»;
17 июня Mitsuoka Motors приступила к серийному выпуску кроссовера Buddy. Это ретроконверсия Toyota RAV4, которая своим стилем отсылает к американским внедорожникам 70-х годов. Необычную машину представили в ноябре…

Патриот второй месяц является лидером продаж на Дальнем Востоке;
Самым продаваемым новым автомобилем у жителей Дальневосточного федерального округа (ДФО) уже второй месяц подряд является УАЗ Патриот. Он занимал первую строчку в феврале и январе 2021 года, сообщает «Автостат».

Mitsuoka подняла план по выпуску состаренных Toyota RAV4 — очень высокий спрос;
Японская компания Mitsuoka объявила о двукратном увеличении плана по выпуску своей последней новинки — стилизованного под старые американские внедорожники кроссовера Toyota RAV4. Напомним, заказы на эту модификацию…

Форум, посвященный выбору, приобретению, ремонту и эксплуатации автомобилей Toyota RAV4

  • Toyota Rav4 — 4 поколение, разбили зеркало , помогите с выбором нового
  • РАВ 4 95г куда смотреть?
  • Покупка RAV4 1-го поколения
  • Народ, помогите найти МКПП 7 ступенчатая полный привод 2011 года rav4
  • RAV4

Автомобильный каталог: технические характеристики, комплектации, спецификации, цены, фото.

«Toyota RAV4» — Как это по-русски?

Правильное русское написание: Рав4

Альтернативное написание: Рав-4

Сленг: Рафчик

Неправильное русское написание: РАФ4, Раф-4, Раф

Сводные данные по Toyota RAV4

Объем двигателя Toyota RAV4

Крутящий момент Toyota RAV4

Safety Features

Peace of mind for your adventures

Read Info

RAV4 XLE shown in Super White with available Convenience Package, RAV4 Adventure grade shown in Lunar Rock with Ice Edge roof with available Technology Package and roof rack cross bars, and RAV4 Limited AWD shown in Magnetic Gray Metallic with Advanced Technology Package and available panoramic glass roof. Prototypes shown with options.

  • Extra-cost color.
  • Before towing, confirm your vehicle and trailer are compatible, hooked up and loaded properly and that you have any necessary additional equipment. Do not exceed any Weight Ratings and follow all instructions in your Owner’s Manual. The maximum you can tow depends on base curb weight plus the total weight of any cargo, occupants, and added vehicle equipment. «Added vehicle equipment» includes additional standard/optional equipment and accessories added by the manufacturer, dealers, and/or vehicle owners. The only way to be certain of your vehicle’s exact curb weight is to weigh your vehicle without passengers or cargo. Installation of a tow hitch receiver or other accessories located near the rear bumper or side-door kick sensors may require disabling or removing the kick sensor, and the sensor operation setting in your vehicle should be turned off. See Owner’s Manual for limitations.

  • Installation of a tow hitch receiver or other accessories located near the rear bumper or side-door kick sensors may require disabling or removing the kick sensor, and the sensor operation setting in your vehicle should be turned off. Water, weather, dirt, and other conditions also may cause the sensor to not operate properly or to operate unintentionally. See Owner’s Manual for limitations.

Front and Rear Parking Assist with Automated Braking

Available Front and Rear Parking Assist with Automated Braking (PA w/AB) audibly and visually…

Available Front and Rear Parking Assist with Automated Braking (PA w/AB) audibly and visually warns you when it detects stationary objects or vehicles approaching from the rear. If the system determines there may be contact with a detected obstacle or vehicle, it will reduce engine power and/or apply the brakes.

View Specs

Read More
Show Less

Read Info

RAV4 Limited interior shown in Light Gray. Prototype shown with options.

Blind Spot Monitor with Rear Cross-Traffic Alert

Available Blind Spot Monitor (BSM) with Rear Cross-Traffic Alert (RCTA) is designed…

Available Blind Spot Monitor (BSM) with Rear Cross-Traffic Alert (RCTA) is designed to help look out for your safety. The Blind Spot Monitor (BSM) warns you when a vehicle in the next lane enters RAV4 Prime’s blind spot on either side of the vehicle. And when you’re in Reverse, the Rear Cross-Traffic Alert (RCTA) helps detect vehicles approaching from either side, warning you with side mirror indicators and a warning tone.

View Specs

Read More
Show Less

Read Info

RAV4 Prime XSE shown in Supersonic Red with Midnight Black Metallic roof
with available Premium Package. Prototype shown with options.

Eight airbags

RAV4 Prime comes standard with a driver and front passenger Advanced Airbag System…

RAV4 Prime comes standard with a driver and front passenger Advanced Airbag System, with driver and front passenger seat-mounted side airbags, driver knee airbag, front passenger seat-cushion airbag, in addition to front and rear side curtain airbags. Eight airbags total—all focused on your safety.

View Specs

Read More
Show Less

Read Info

RAV4 Prime XSE shown in Supersonic Red with Midnight Black Metallic roof
with available Premium Package. Prototype shown with options.

Star Safety System

Smart tech helps keep you safe…

Smart tech helps keep you safe. This standard comprehensive suite of six advanced safety features is designed to help keep you out of harm’s way. The system includes Enhanced Vehicle Stability Control (VSC), Traction Control (TRAC), Anti-lock Brake System (ABS), Electronic Brake-force Distribution (EBD), Brake Assist (BA) and Smart Stop Technology (SST).

View Specs

Read More
Show Less

Read Info

RAV4 Prime XSE shown in Supersonic Red with Midnight Black Metallic roof
with available Premium Package. Prototype shown with options.

No cost maintenance plan and Roadside Assistance

Toyota drivers love to embrace new things and find new adventures…

Every new Toyota comes with ToyotaCare, a maintenance plan that covers normal factory scheduled service for 2 years or 25,000 miles, whichever comes first and 24-hour Roadside Assistance for 2 years, unlimited mileage.

Learn More

Read More
Show Less

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Engine, Transmission, and Performance

The 2021 RAV4 uses a 203-hp 2.5-liter four-cylinder engine paired with an eight-speed automatic transmission. Front-wheel drive remains standard, but Toyota now offers a choice of all-wheel-drive systems, dependent on trim. The Adventure model we drove was equipped with an all-wheel-drive system that can disconnect the rear axle when needed to improve fuel economy. At our test track, the RAV4 proved to be quicker than its predecessor: We recorded a 60-mph time of 8.0 seconds with the 2019 model and 8.3 seconds with the 2018. The dutiful four-cylinder can be noisy, especially during highway-passing attempts, and the transmission on our test vehicle seemed to stumble when called upon for a downshift. The RAV4 Hybrid—reviewed separately—snapped off an even quicker 7.4-second 60-mph time in our hands. The RAV4 feels solid and stable when cruising the interstate and holds its own when pitched into a twisty section of road, but it doesn’t inspire the same confidence as our segment favorite, the Mazda CX-5.

View Photos

Marc Urbano

Вы сразу поймете, что перед вами необычная версия Toyota RAV4

Снаружи вы без труда сможете отличить RAV4 TRD Off-Road от обычных RAV4 благодаря таким особенностям, как большие крылья, агрессивный бампер и пересмотренная радиаторная фальшрешетка. Светодиодные противотуманные фары также отличны от стандарта

Наблюдательные граждане обратят внимание на более высокие рейлинги на крыше. Модель окрашена в двухтонный цвет

Основа – «Magnetic Gray Metallic» с белоснежной крышей и стойками, колер – «Ice Edge Roof».

В салоне клиенты получают красную прошивку на сиденьях (сиденья покрыты материалом SofTex) и элементах обивки, а также красные вставки в других частях интерьера: центральная консоль, элементы управления информационной системой и центральный дисплей.

И еще, под ногами будут установлены эксклюзивные всепогодные коврики TRD, аналогичный резиновый ковер вы увидите и в багажнике.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Adblock
detector